Lexus LM 2024 debuterar som den senaste versionen av märkets lyxbil, men den säljs bara utomlands.

Den nya LM bär snyggare plåt, har en styvare struktur och har en ännu ritziare interiör. Inuti erbjuder LM sittplatser för upp till sju, men alternativet med fyra säten inkluderar loungeliknande stolar som vetter mot en 48-tums skärm.

Nytt
19. Apr 2023
370 visning
Lexus LM 2024 debuterar som den senaste versionen av märkets lyxbil, men den säljs bara utomlands.

Föreställ dig att det är sent och du har druckit en för många vuxendrycker. Så du öppnar Uber-appen, kallar på en åktur och strax efter rullar en 2024 Lexus LM lyxbil upp utanför Taco Bell där du precis krossade ett helt tacopartypaket.

LM:s skjutbara sidodörr öppnas för att avslöja en palatsliknande interiör komplett med ett par lounge-liknande stolar som vetter mot en 48-tums skärm på en skiljevägg som skiljer passagerarna baktill från passagerarna i fronten. Allt du behöver göra är att höja integritetsglaset, sjunka ner i de bekväma sätena med deras kroppstemperaturavkännande teknik, höja ottomanen som har designats om för större räckvidd och troligtvis somna när den nya skåpbilens tystare kupé kokongerar dig från världen utanför.

Lexus utökar till och med tillgängligheten av nya LM genom att lansera den i över 60 länder, som för första gången inkluderar Europa och Japan. De lyckliga människorna kan njuta av de otaliga förbättringarna som följer med skåpbilens andra generation, inklusive en struktur som sägs vara 50 procent styvare och en ny fjädring utformad för att göra körningen bekvämare och minska vibrationer. Det finns också ett nytt körläge dedikerat till baksäteskomfort genom att ändra dämpningskrafterna och begränsa förnimmelser som orsakas av acceleration och inbromsning.

 

 

För att hjälpa till att hålla LM:s kabin så lugn som möjligt, säger Lexus att den prioriterade tystnaden genom att minska olika bullerkällor – nämligen de som orsakas av vägen och vinden. Tillsammans med att förstärka ljuddämpningen, trimmades de tillgängliga motorerna och deras fästen för att begränsa buller och vibrationer. Dessa motorer är båda hybrider, där den ena använder en 2,5-liters fyrcylindrig bensinmotor och den andra förmodligen erbjuder mer kraft tack vare sin 2,4-liters turbo-fyra gasmotor.

Kommentarer

Inga kommentarer har lagts till på det här inlägget

Lägg till en ny kommentar

Du måste vara inloggad för att lägga till en ny kommentar. Logga in
Kategorier
Nytt
Elektrifiering
Sen kommenterade